בייביסיטר לילד סורר

בייביסיטר לילד סורר

מאת Babysits
3 מינ׳ קרא

לא תמיד קל לדאוג לילד פרוע בזמן בייביסיטר. זה יכול להיות מאתגר במיוחד כאשר הילד מנצל את היעדרות הוריהם על מנת לבדוק את העצבים והגבולות שלך. להלן מספר טיפים כיצד תוכל/י להתמודד עם ילדים חסרי סדר ולגרום לבייביסיטר לילד קשה לעבור בצורה חלקה ככל האפשר!

כיצד להתמודד עם ילדים קשים או חסרי סדר

יש כמה כללים וטיפים בסיסיים שיש לעקוב אחריהם כאשר מתמודדים עם ילדים המתנהגים בצורה קשה.

  • הישאר/י רגוע
    למרות שזה יכול להיות מתסכל, חשוב לא להתפוצץ על הילד. זה בוודאי לא יעזור כלל למצב.

  • לתקשר עם הילד
    באמצעות תקשורת ברורה, את/ה יכול/ה לנסות לקבל מושג טוב יותר מדוע הילד מתנהג כפי שהוא מתנהג. בעזרת זה, את/ה יכול/ה גם לתקשר גבולות ברורים והנחיות להתנהגות.

  • לשבח התנהגות חיובית
    אל תשכח/י להפגין הערכה על התנהגויות טובות. זה עוזר לחזק את ההתנהגות החיובית אצל הילדים

  • הימנע/י מעונש פיזי או מילולי שלילי
    האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים מסבירה "מחקרים מראים כי הלקאה, סטירות וצורות אחרות של ענישה גופנית אינם פועלים היטב כדי לתקן את התנהגותו של הילד. הדבר נכון גם לגבי צעקות או לבייש את הילד. עונשים פיזיים ומילוליים קשים יכולים לפגוע גם בבריאותו הפיזית והנפשית של הילד לטווח ארוך”.

להלן כמה רעיונות נוספים כיצד להתמודד עם ילדים קשים:

1. אם את/ה בייביסיטר, שאל/י את ההורים כיצד הם בדרך כלל מתמודדים עם התנהגות זו

או, אם את/ה הורה, תוכל/י לשאול עצות מהורים אחרים!

בכל מקרה, חשוב לא להפריע לילד בסביבתו. לפיכך, אופן הפיקוח על הילד במהלך בייביסיטר צריך להיות תואם את האופן בו הם נמצאים בפיקוח הוריהם או משפחתם. הורים ומטפלים צריכים לדון בזה בבירור, והורים לא צריכים להסס לחלוק כיצד לנהל מצבים ספציפיים בצורה הטובה ביותר!

2.לנזוף או לצעוק בחזרה לא ישנו דברים

אין דבר גרוע יותר מאשר לאבד שליטה ולפעול בצורה מוגזמת עם ילד קשה, זה לא יוביל לשום דבר וכנראה יחמיר את המצב. במקום זאת, קח/י זמן עם הילד כדי לנסות להרגיע אותו, להבין על מה הם כועס ולנסות למצוא פתרון.

3. אל תיכנע/י לכל בקשה.

ילדים חכמים, זה לא חדש, וחלקם יכולים להבין מהר איך הם יכולים להשיג את מה שהם רוצים. אם תיכנע/י לכל גחמתם, גם אם לא נראה ששווה להשקיע זמן בויכוח, הם עשויים להבין שהם יכולים לשאול, לדרוש ולהטיל התקף זעם על מנת להשיג מה שהם רוצים. אם את/ה מתכננ/ת מראש לא להסכים לכל בקשה של ילד, זה יכול לסייע ביצירת בסיס שבו הוא לא מצפה לקבל את כל מה שהוא רוצה ויש לו יותר תמריץ להתאמץ על מנת להשיג את משאלותיו.

4. למד/י להיות סבלני/ת ואכפתי/ת

סבלנות היא מאפיין נדרש להצלחה בטיפול בילדים וכבייביסיטר או מטפל/ת את/ה המבוגר/ת ולכן האחראי/ת על שמירת הרוגע. בשום מקרה אסור לך להראות שהתנהגות הילד עולה לך על העצבים או גורמת לך להתרגז. לא להיסחף, להישאר רגוע/ה, לנשום עמוק ולדבר עם הילד.

5. נסה/נסי למקד את תשומת ליבם במשהו אחר

שעמום או חוסר תשומת לב יכולים להיות סיבה לכך שילדים מתנהגים בחוסר פרועה. כדי להימנע מכך, מצא/י פעילויות התואמות, המעניינות אותם ומשעשעות אותם. זה תלוי בך להיות יצירתי/ת ולהמציא את הפתרון הטוב ביותר למצבך! (לקבלת קצת השראה, תוכל/י לבדוק כמה רעיונות לפעילויות במשאבי הקהילה שלנו).

6. לבסוף, תגמל/י את הילד אם התנהג יפה

כן, הטכניקה האחרונה הזו עובדת בוודאות! אבל עלינו להשתמש בו ביעילות ולא להשתמש בו באופן שיטתי... אם את/ה חושב/ת שיש שיפור של ממש בהתנהגות הילד, את/ה יכול/ה לתגמל אותו על ידי לקיחתו למקום האהוב עליו, להציע לו פינוק, לשחק את האהוב עליו משחק וכו'.

הצטרפו לקהילת הבייביסיטרים!

הרשמו בחינם