אקלים לילדים מול מזג אוויר עשה-זאת-בעצמך

אקלים לילדים מול מזג אוויר עשה-זאת-בעצמך

מאת Babysits
5 מינ׳ קרא

האם את/ה מחפש/ת פעילות מהנה לילדים שעוזרת להם גם לפתח את הלך הרוח האקולוגי שלהם וגם תספק להם הבנה טובה יותר של מה זה שינוי אקלים? אז יש לנו את המלאכה המושלמת בשבילך! את/ה יכול/ה לעשות עשה-זאת-בעצמך זה כדי להבין את ההבדל בין אקלים ומזג אוויר. פשוט בצע/י את הצעדים הפשוטים האלה.

עשה-זאת-בעצמך זה מתאים לילדים בכל הגילאים ומציע דרך מהנה וייחודית לקשט את החדר שלהם. זהו גם פרויקט מושלם לביצוע בבייביסיטר!

מה את/ה ומשפחתך הולכים ללמוד מהפעילות הזו?

כיום, זה באמת נפוץ לבלבל בין מושגי האקלים ומזג האוויר, עד כדי כך שאנשים רבים חושבים שהם זהים לחלוטין. האמת היא שהם לא זהים, למעשה הם מתייחסים לשתי תופעות שונות לחלוטין. במאמר זה אנו מתייחסים להבדלים בין אקלים ומזג אוויר בצורה פשוטה, כך שתוכל/י לעזור לילדך, או לילד שאת/ה דואג/ת לו, להבין טוב יותר את שני המונחים הללו. לאחר מכן, אנו מציעים מלאכה פנטסטית, כך שתוכל/י לתרגל את מה שלמדת עם הילדים, אסור לך לפספס את זה!

כדי להבין מושגים מורכבים כמו שינויי אקלים, חשוב מאוד להבין מהו אקלים.

הבדלים בין אקלים ומזג אוויר - הסבר

לא ניתן להשתמש במונחים מזג אוויר ואקלים לסירוגין, כיוון שיש הבדל מהותי ביניהם:
ההיקף הזמני, כלומר משך הזמן או מסגרת הזמן של כל אחד מהם.

מזג האוויר מתייחס לתנאי האטמוספירה, כלומר, טמפרטורה, לחות, גשמים וכו', בזמן ובמקום נתון. בשיחות היומיומיות שלנו אנו מתייחסים בדרך כלל למזג האוויר. לדוגמה, כאשר אנו אומרים שמחר יהיה שטוף שמש, מעונן או סוער, אנו מתייחסים למזג האוויר ולא לאקלים.

האקלים, לעומת זאת, הוא ממוצע הטמפרטורה היומית, המשקעים וכו', במקום נתון לאורך תקופה ארוכה, בדרך כלל מעל 30 שנה. מושג האקלים מאפשר לנו ללמוד את מזג האוויר של אזור מסוים למשך 30 שנה לפחות ולהבין מהן העונות בכל חלק בעולם. הודות לניתוחים ארוכי טווח אלה, אנו יכולים להבדיל בין אקלים, כגון קו המשווה, הטרופי, המדברי, הערבה, הסובטרופי, הים תיכוני, הימי, היבשתי והקוטבי.

באופן זה, כשמדברים על שינויי אקלים, אנו לוקחים בחשבון רשומות ונתונים שנאספו לאורך שנים רבות.

מה מזג האוויר

האקלים נחקר לעומק עוד מימי קדם, כי ככל שהידע שלנו אודותיו נרחב יותר, כך נוכל להבין את מזג האוויר טוב יותר ולדייק אותו יותר. היכולת לחזות את מזג האוויר תמיד הייתה חשובה מאוד לבני אדם, ועדיין היא עד היום.

שעון מזג אוויר למדידת מזג האוויר- אנו הולכים ליצור שעון מטאורולוגי שבעזרתו ילדיכם יכולים להבין את מושג מזג האוויר או זמן אטמוספרי, פשוט על ידי הסתכלות מהחלונות שלהם וניתוח של מזג האוויר בכל רגע נתון!

כדי ליצור את השעון צריך:

הדפס/י את שני קובצי ה- PDF. האחד מכיל את השעון ואת החץ שלו, והשני את האלמנטים המתארים את מזג האוויר כגון השמש, העננים וכו'.

הדפס/י את התבניות שכאן:

weather vs climate craft for kids

  • זוג מספריים
  • דֶבֶק
  • עיתון
  • טושים צבעוניים
  • חבל לתלייה בחדר

שלב 1
התחל/י בצביעת האלמנטים המתארים את מזג האוויר, כלומר השמש, העננים וכו'. צבע/י גם את החץ שבעזרתו יציינו הילדים את מזג האוויר בכל רגע נתון. ציירנו אותו באדום אבל אתם מוזמנים להשתמש בצבעים האהובים עליכם.

Weather vs Climate DIY

שלב 2
עכשיו זה הזמן להתחיל לגזור! עם השגחת מבוגר בכל עת, כי מספריים יכולים להיות מסוכנים. גזרו את האלמנטים המתארים את מזג האוויר, העיגול, החץ ווואלה!

Weather vs Climate

שלב 3
זהו הרגע שבו מבחרים את שעון מזג האוויר שלנו. בעזרת מקל דבק מדביקים כל פריט על אחד מקטעי השעון עד למילויו.

Weather vs Climate

שלב 4
כעת עלינו להוסיף את החץ לשעון. לשם כך צריך פיסת נייר מלבנית באורך של לא יותר מ -3 סנטימטרים, כמו זו שתוכלו לראות בתמונה.
Weather vs Climate
עכשיו תגלגלו אותו! הפכו אותו לגליל נייר, ככל שהגלגול הדוק יותר טוב. כדי לשמור על צורתו יש למרוח עליו מעט דבק.

Weather vs Climate

שלב 5
יוצרים חור בחץ ועוד אחד במרכז השעון. מניחים את הנייר המגולגל במרכז והפתעה! כעת החץ יכול להסתובב כדי להצביע על סוגי מזג האוויר השונים.
Weather vs Climate

שלב 6
הוספו את החבל כך שילדיך, או הילדים שאתם שומרים עליהם, יוכלו לתלות את יצירותיהם הפנטסטיות בחדריהם. מעתה הם לעולם לא ישכחו מה מזג האוויר! והם יוכלו לתאר זאת כמומחים קטנים.

Weather vs Climate

אנו מקווים שנהניתם משעון מזג האוויר שלנו! אם סיימת את ה- עשה-זאת-בעצמך הזה, נשמח לראות אותו!
ודא/י לשתף אתנו בפייסבוק וב Instagram ב @babysits.
האם היית רוצה שיהיו יותר פעילויות לילדים עם נושאים אקלימיים וסביבתיים? הכנס/י לניסויים מדעיים פעילויות ו-עשה-זאת-בעצמך!

הצטרפו לקהילת הבייביסיטרים!

הרשם בחינם