מדריך להתמודדות עם חרדה אקולוגית אצל ילדים

מדריך להתמודדות עם חרדה אקולוגית אצל ילדים

מאת Babysits
3 מינ׳ קרא

מהי חרדה אקולוגית? חרדה אקולוגית, הידועה גם בשם חרדת אקלים, היא תחושת דאגה הקשורה ספציפית לנושאים סביבתיים.

יותר ויותר ילדים מושפעים מהתופעה הזו, כאשר סקר שנערך על פני 10 מדינות גילה כי 75% מהצעירים חוששים כיצד שינוי האקלים יעצב את העתיד.

חרדה אקולוגית שונה מחרדה קלינית, אך היא עדיין יכולה לגבות מחיר מהבריאות הנפשית והפיזית. זה יכול להיות מכריע במיוחד עבור ילדים צעירים יותר, שאולי חסרים הכלים לנהל את החרדה שלהם ולמצוא את עצמם מודאגים יותר ויותר לגבי משהו שהם מרגישים חסרי אונים לגביו.

Mother comforting child

קשה להבטיח לילדיכם שהכל יהיה בסדר כאשר אתם עלולים להיות מודאגים בעצמכם, לכן חשוב לעשות צעדים קטנים יחד לקראת נקיטת פעולה.

מה את/ה יכול/ה לעשות

השתמש/י בשפה מתונה יותר כאשר אתה מדבר על שינויי אקלים

הרבה פעמים נושאים סביבתיים הם סנסציוניים, ומסיבה טובה: מדענים, פעילים ועיתונאים למדו ששימוש בשפה מזעזעת יביא לאנשים תגובה. ככל שיהיה צורך, דרך זו של הצגת הנושא עלולה לעורר תחושות של פסימיות וחוסר תקווה, ולעתים מונעת מילדים ומבוגרים כאחד לקבל ראייה מציאותית של השפעת שינויי האקלים על חיי היומיום שלהם.

להלן מאמר עם כמה טיפים שימושיים להסבר שינויי אקלים לילדים.

השתמש/י בטקטיקות נפוצות לשחרור חרדה

כאמור, חרדה אקולוגית אינה אבחנה קלינית, עם זאת, טקטיקות נפוצות להפגת חרדה יכולות להועיל לילדים ולמבוגרים כאחד.אנחנו מכוסים כבר מכמה גישות כמו טיפול באמנות וגם מ-יוגה, אבל את/ה גם יכול/ה בקלות למצוא טכניקות ודרכי נשימה לעודד דיאלוג בריא באינטרנט.

לפעול ביחד

בהתאם לגילם, ילדים עשויים לרצות להיות מעורבים בדרכים שונות. עבור ילדים צעירים יותר, חקר הטבע, שתילת עץ או פרח, או יצירת עשה זאת בעצמך יכולה להיות דרך טובה לשחרר קצת חרדה וללמוד על החשיבות של הגנה על הסביבה.

להלן מספר פרויקטים שתוכלו לנסות יחד:
אמא אדמה ושינויי אקלים עשה-זאת-בעצמך,
ניסוי מדעי לשינוי אקלים לילדים עשה-זאת-בעצמך,
להבין את ההבדל בין אקלים למזג אוויר,
חלופות בלון ידידותיות לסביבה

Dad planting tree with child

ילדים גדולים יותר עשויים לרצות להיות מעורבים יותר. בדקו את האזור שלכם עבור יוזמות ניקוי אשפה, גינות ירק קהילתיות, ועבדו יחד כדי להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלכם. לקולות הנוער יש רשימה של פעולות קטנות שתוכלו לבצע כדי להיות ידידותיים יותר לסביבה, בתוספת הרבה טיפים שימושיים ומשאבים חינוכיים.

hands holding trash bag full of litter of the beach

הצטרפו לקהילת הבייביסיטרים!

הרשמו בחינם