איך להתארגן בבקרים

איך להתארגן בבקרים

מאת Babysits
3 מינ׳ קרא

לקום בבוקר יכול להיות מאבק לכולנו. עם זאת, שגרת הבוקר של הילדים יכולה להיות מאתגרת עוד יותר, עם יותר מתח ועוד דברים להכין ושאי אפשר לשכוח. זה יכול להיות זמן כאוטי ומלחיץ מאוד עבור ילדים והורים כאחד, אולם ניתן להתגבר על הרבה מתח בעזרת כמה שינויים קטנים! עיינו בכמה מהעצות הטובות ביותר שלנו להפיכת הבקרים לנסבלים יותר כאן:

5 טיפים לשגרת הבוקר שלכם

Tips for morning routine

אל תתמהמהו; אל תדחו את מה שאפשר לעשות היום למחר

שגרת בוקר יעילה מתחילה בשגרת ערב נכונה . יש הרבה דברים שאת/ה יכול/ה לעשות ולארגן בערב כדי שהבוקר שלך יעבור חלק יותר. ניתן לארגן את תיקי הבגדים והבגדים למחר בערב. זה יכול לעזור להקל על מתח רב ולחץ הכרוך בצורך להכין הכל בבוקר. זה נותן לילד ולעצמכם יותר זמן להירגע ולישון טוב יותר בידיעה שיש לכם פחות מה לעשות בבוקר. דרך מצוינת לייעל את הערב על מנת להתכונן לשגרת הבוקר היא יצירת שגרת ערב משלכם ללילה שלפני.

העמדת פני בלש לכמה ימים

אחת הדרכים הטובות ביותר לברר היכן אתם מפסידים הכי הרבה זמן בבוקר היא להקפיד על התנהגותכם ולעקוב אחריה במשך כמה ימים. אתם יכולים לנהל יומן ולכתוב כל צעד שכל אחד מבני המשפחה עושה בכל בוקר, רצוי אפילו לתזמן כמה זמן לוקח כל צעד. לדוגמה, אתם עשויים לגלות שילד אחד בדרך כלל צריך יותר זמן להתלבש ולאכול ארוחת בוקר מהשני, כך שתוכלו לנסות לקום כמה דקות קודם לכן כדי לקחת זאת בחשבון. אתם יכולים גם לתכנן לוח זמנים למשימות הבוקר השונות, למשל, קביעת זמני רחצה ספציפיים וזמני ארוחת בוקר, כך שהילדים ינהגו לעשות הכל בזמן מסוים.

חלוקת משימות

בהתאם לגיל הילדים, תוכלו לכלול אותם בחלק ממשימות השגרה בבוקר. לדוגמה, אם יש לכם ילדים גדולים יותר בבית, הם יכולים לעזור בדברים כמו למשל לערוך את השולחן לארוחת בוקר, לעזור לאחים קטנים להתלבש או אפילו להכין כריך משלהם לארוחת צהריים. עם זאת, וודא שהמשימות מוגדרות בבירור, הוגנות ומחולקות באופן שווה, כך שאף אחד לא ירגיש שמנצלים אותן.

היו יצירתיים ביחד

למידה באמצעות משחק יכולה אפילו להיות מיושמת במהלך שגרת הבוקר! זה יכול להיות ממש מועיל להמציא משחק קטן מפעילויות ומשימות בוקר שונות. להלן דוגמא להשראה כלשהי: בעזרת הילדים, צרו או הדפיסו תמונות קטנות או סמלים למשימות בוקר שונות, כגון הלבשה, צחצוח שיניים וכו'. לאחר מכן הדביקו מגנטים בחלק האחורי של התמונות האלה והניחו אותן על משטח מגנטי (מקרר, לוח לבן וכו'). לבסוף, כל ילד או בן משפחה מקבל שני טורים: אחד עם "לעשות" ואחד עם "עשה". לאחר מכן התמונות מורכבות בעמודה "לעשות" מדי ערב ובמהלך הבוקר ניתן להשלים את המשימות ולהעביר אותן ל"סיים"!

קחו קצת "זמן לעצמי" בבוקר

כן שמעתם נכון. אני מקווה שהטיפים האלה חוסכים לכם מספיק זמן כדי שיהיה לכם זמן לעצמיכם קצת זמן בבוקר! זה יכול להיות רק כמה דקות, אבל עבור ילדים (ומבוגרים רבים) חיוני להקדיש כמה דקות פנאי בבוקר כדי להתחיל את היום טוב. אולי יש לכם פגישה חשובה במשרד אז אתם צריים לבדוק את הבגדים או ההופעה שלכם פעמיים, אולי הילדים ירצו לסיים משחק שהם שיחקו לפני שהלכו לישון אמש. הדקות הבאות יוצרות מצב רוח טוב והתחלה נהדרת של היום. אם אתם או ילדיכם מתקשים לעמוד בזמנים שנקבעו, תוכלו גם להשתמש בטיימר המוגדר בזמן המוסכם.


בואו נתחיל בשגרת בוקר יעילה יותר! למה שלא תתחילו מחר בבוקר לשים לב למשימות הבוקר השונות ולזמן הדרוש לביצוען? לאחר מכן, תוכלו מאוחר יותר לתכנן את הבוקר ולהציג בהדרגה שינויים ושגרה מובנית יותר. אם אתם מתקשים ליישם את כל הטיפים הללו בו זמנית, תוכלו גם לבנות אותם אחד-אחד בשגרה שלכם ולאט לאט לשלב אותם בצורה המתאימה לכם ביותר. אנו מאחלים לכם המון הצלחה ומקווים שנוכל להקל על הבקרים העתידיים שלכם בעזרת הטיפים שלנו!

הצטרפו לקהילת הבייביסיטרים!

הרשם בחינם