6 טיפים לסיוע לילדים לישון

6 טיפים לסיוע לילדים לישון

מאת Babysits
4 מינ׳ קרא

לפעמים ארגון ילד לקראת השינה יכולה להיות די מאתגר. חלק מהילדים פשוט לא רוצים ללכת לישון, או שהם מתקשים להירגע ולהירדם. ריכזנו כמה טיפים שיכולים לעזור להורים ולבייביסיטרים להפוך את השינה של הילד לחוויה קלה ונוחה יותר לכולם.

6 טיפים שיעזרו לילדים לישון טוב

Tips to help your child sleep

שגרת ערב

שגרת ערב עקבית נותנת לילד את התחושה שהגיע הזמן להירגע ולהתכונן לקראת השינה. נסו לחזור על פעילויות הערב כמו שטיפת פנים, צחצוח שיניים ולבישת פיג'מות בכל ערב באותו סדר כדי שהילדים יתרגלו לזה.מה שיכול להקל על המתח ולהרגיע את הילד הוא ללסדר את הילקוט שלו לגן או לבית הספר, או להניח את התלבושת של הבוקר שלמחרת. נסו לכלול את הילדים בהכנת שגרת ערב: אולי הילד רוצה לסדר את הצעצועים המחובקים לפני השינה או להגיד לילה טוב לחיות המחמד ולאחים שלהם.

children's bed

אין ארוחת ערב מאוחרת או חטיפים מאוחרים

למרות שזה אולי לא נראה כך, התחשבות בלוח הזמנים של הילד היא די חשובה בכל הנוגע להתכוננות לקראת השינה. כאשר ילדים אוכלים, הם מקבלים הרבה יותר אנרגיה, וזה לא אידיאלי מאוחר בערב כאשר מתכננים את השינה. לכן, חשוב לשים לב עד כמה ילדים אוכלים מאוחר ארוחת ערב, ובנוסף, איך ומה הם אוכלים לחטיפי ערב או קינוחים. נסו לתזמן את ארוחת הערב מספיק מוקדם לפני השינה, כך שהילד עדיין לא מלא אנרגיה, מה שמקשה עליו להירגע וללכת לישון. אותו דבר לגבי קינוחים או חטיפים בערב. אכלו אותם כמה שיותר מהר אחרי ארוחת הערב במקום לפני השינה.

family meal

כבו את כל האלקטרוניקה

התבוננות במסכים ממש לפני השינה אינה טובה לילדים או למבוגרים. האורות הבהירים והפעילות על המסך מפעילים את המוח ומקשים על הרפיה. נסו למזער את זמן המסך של ילדים בערב, בין אם מדובר בסמארטפונים, טאבלטים, מחשבים או טלוויזיות. מומלץ גם להשאיר את כל המכשירים האלקטרוניים האלה מחוץ לחדר השינה. זה יכול לעזור להפחית את הפיתוי להשתמש בהם בערב ויכול לעזור לילדים להירגע ולהירדם ביתר קלות.

child with cellphone

משחקים לפני השינה

חשוב להיפטר מעודף האנרגיה לפני השינה, מכיוון שזה מקל על ההירגעות והירדמות. כבר הזכרנו מדוע זמן מסך לפני השינה אינו הרעיון הטוב ביותר, אז מה עוד אתה יכול לעשות? במקום לצפות בטלוויזיה, למה לא לעשות משהו שבו הילד יכול לנצל את האנרגיה שלו לפני שהוא מתכונן לשגרות הערב והמיטה. משחק יכול להיות דרך מצוינת לעשות זאת, הן לבדר את הילד והן להיפטר מעודף אנרגיה לפני השינה. עם זאת, חשוב שהילדים לא יהיו עסוקים מדי לפני השינה, אז קחו רגע להירגע אחרי הפעילויות, למשל על ידי קריאת ספר יחד. לחלופין, אתה יכול לשחק משחקים מרגיעים יותר קרוב יותר לפני השינה. לדוגמה, אתה יכול לשחק משחקי לוח שאינם דורשים כל כך הרבה פעילות גופנית או אנרגיה.

toddler playing

שמרו על חדר השינה חשוך וקריר

חדר חשוך שנמצא סביב קריר ונוח של 19 מעלות צלזיוס הוא אחד התנאים הטובים ביותר לשינה נינוחה. זה גם מרגיע לילדים אם החדר והמצעים נקיים, ואם החדר מריח טוב! ניקיון חדרים וסידור צעצועים יכולים גם הם להיות חלק משגרת הערב ויכולים לסייע בהכנת הילד לקראת השינה.

baby's room

ספר אודיו יכול לעזור לילדים להירגע ולחלום במתיקות

גם אם כבר קראתם יחד סיפור לפני השינה, ספר אודיו או רדיו עוזרים לילדים רבים להירדם. כיום, מספר רב של ספרי ילדים זמין כספרי שמע. אם יש לכם יישום ספרי שמע, תוכלו למצוא ספרי אודיו המתאימים לקבוצות גיל שונות. YouTube מציע גם מגוון רחב של ספרי שמע בחינם ומוסיקה מרגיעה היכולים לעזור לילדך להירדם.

bedtime story

אנו מקווים שטיפים אלו יעזרו לכם ולילדיכם להירדם ביתר קלות וגורמים לשעות השינה לעבור בצורה חלקה יותר. אחרי שהילדים נרדמים, תירגעו וקחו לעצמכם רגע של זמן התרווחות! לילה טוב!

הצטרפו לקהילת הבייביסיטרים!

הרשמו בחינם