עזרה לילדים בשיעורי הבית

עזרה לילדים בשיעורי הבית

מאת Babysits
2 מינ׳ קרא

עזרה לילד עם שיעורי בית הוא רגע שכל הורה יצטרך להתמודד איתו במוקדם או במאוחר. אבל זה לא רלוונטי רק להורים; בייביסיטר עלולים למצוא את עצמם גם לעזור לילד בשיעורי בית. אולם, באילו דרכים יכולים הורים ומטפלים לעזור בשיעורי בית, וכיצד הם יכולים לעשות זאת בצורה הטובה ביותר? להלן כמה מהעצות המעשיות האהובות עלינו לסייע לילדים בשיעורי בית:

עצות לסיוע לילדים עם שיעורי בית

helping children with homework

בחרו מקום רגוע ושקט

המקומות הנפוצים ביותר להכין שיעורי בית בבית הם המטבח, חדר השינה או הסלון. עם זאת, חשוב להימנע מהפרעות כגון טלוויזיות, טלפונים ניידים, טאבלטים ועוד. בסביבה מסודרת ושקטה יותר, בהחלט קל יותר לילד להישאר מרוכז, כמו גם להורה או לבייביסיטר.

קבעו זמן ספציפי

קבעו זמן ספציפי לביצוע שיעורי הבית! זה עוזר לילד לארגן את היום שלו בצורה יעילה יותר ולהתייעל בזמן שיעורי הבית שהוקצב לו. לאחר מכן, להורה או לבייביסיטר יהיה יותר זמן לשחק עם הילד. זכרו לקחת את הזמן להנות לאחר שהילד עשה את העבודה הקשה וסיים את שיעורי הבית.

קחו הפסקות קטנות

הפסקה קצרה מאפשרת לילדים להפנים מידע נוסף וללמוד טוב יותר, כמו גם לתת למוח לנוח קצת. קחו הפסקה של 10 עד 15 דקות בין החלפת נושאים, והפסקה של 1 עד 2 דקות בין תרגילים על אותו נושא, (תוך התחשבות בקושי שלהם).

אל תשפטו את הילד אם הוא עושה טעויות

זכרו, אתם שם כדי לעזור לילד, לא לבקר אותו. אם הם מתקשים בתרגיל, הסבירו להם בשלווה, גם אם זה לוקח מספר פעמים, בעזרת מילים פשוטות ודוגמא מעשית (לדוגמה, תוכל להסביר בעיות במתמטיקה באמצעות פירות או אובייקטים.) זה עוזר להם להבין מושגים טוב יותר וללמוד עוד!

הסתגלו לקצב הילד

זכרו, שלכל ילד יש העדפות משלו וקצב משלו בכל הנוגע ללימוד ולמידה. הכי חשוב הם מעורבות וריכוז. זה לא משנה אם תרגיל לוקח חצי שעה, שעה או כל אחר הצהריים, כל עוד הילד בסופו של דבר מבין את שיעורי הבית שלו.

תגמול הילד

בסוף שיעורי הבית, תנו תגמול לילד על השלמת שיעורי הבית והחמיאו לילד אם מגיע לו! זה עוזר להניע אותם ולתת לילדים ביטחון ביכולות שלהם.


הכנת שיעורי בית היא לא תמיד הפעילות הנעימה ביותר לילדים, אך אם הם נמצאים בסביבת הלמידה הנכונה ובעלי המוטיבציה הנכונה, הם יכולים ללמוד הרבה וזו יכולה להיות הזדמנות מצוינת לחלוק ידע.

הצטרפו לקהילת הבייביסיטרים!

הרשמו בחינם