האם הילד שלכם סובל מבריונות?

האם הילד שלכם סובל מבריונות?

מאת Babysits
4 מינ׳ קרא

בעולם של היום, כולל ילדים קטנים, כולם מחוברים למשפחתם ולחבריהם באמצעות הטלפון הנייד שלהם. בשל בריונות זו ובפרט בריונות מקוונת הפכה נפוצה יותר לנושא שקשה לדון בו. אם הורים ומטפלים לא מצליחים להתערב במצבים שבהם מתרחשת בריונות הם נמצאים בסיכון שילדם יסבול מתופעות לוואי ארוכות טווח. על מנת להימנע מכך, אנו כאן בכדי לסייע להורים בזיהוי סימני אזהרה נפוצים ולספק עצות שיעזרו להורים לזהות מתי הילד מוצק.

חשוב להתחיל בזיהוי סוג הבריונות אליה הילד נחשף:

  • לא מילולית
  • מילולית

בריונות לא מילולית ניכרת למדי, במקרים אלה ישנן עדויות ברורות לאלימות פיזית כגון בעיטות או אגרופים. לעתים קרובות הילד סובל מחבלות או שריטות שהם לא מסוגלים או לא רוצים להסביר. הדבר יכול להיות טראומטי ביותר עבור הילד, אולם יש להתייחס גם בזהירות לבריונות מילולית. עלינו לזכור כי זה שהיא בלתי נראת לא אומר שהיא לא מסוכנת. לבריונות מסוג זה יכולות להיות השלכות גדולות עוד יותר בהשוואה לאלימות פיזית. פלטפורמות כגון פייסבוק, Instagram ו- Snapchat יכולות להיות מסוכנות במיוחד כאשר האנונימיות שלהם עושה בריונים בפוטנציאל אפילו אמיצים יותר.

How to resolve bullying

מי נמצא בסיכון שיציקו לו?

לעיתים קרובות אין שום סיבה העומדת מאחורי מי שמציקים לו. זה יכול להיות מקרה של להיות במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. בריונים רבים בחרו לכוון ילדים שנראים רגישים וביישנים מכיוון שקל יותר להפחיד אותם. אולי יש להם תחביב שרבים מ"חבריהם" אינם מבינים או אינם יכולים לקבל בגלל קנאה. לרוע המזל, ילדים עם רקע חיצוני לעתים קרובות יהיו מושא לבריונות בגלל מוצאם או המראה הגופני שלהם. ברצוננו להדגיש בבירור כי בשום פנים ואופן זו לא אשמת הילד אם מציקים לו. לא משנה כמה ילד ביישן או שונה משאר חבריו, אף אחד לא ראוי שיציקו לו.

מהם הסימנים לכך שהילד שלי סובל מבריונות?

כאן נתאר כמה מהסימנים שהורים צריכים לשים לב אליהם. יתכן שכל ילד יגיב אחרת אך להלן כמה התנהגויות נפוצות שהורים ראו שקשורות לבריונות:

גישה אגרסיבית: ילדים שמתייחסים אליהם בצורה לא הוגנת לרוב כועסים על בני משפחתם, למרות שהם לא אחראים לבריונות. סימן נוסף הוא כאשר הילד מתחיל להתנהג כמו בריון בעצמו, אולי כלפי אחיו.

הסתגרות: ילדים הסובלים מבריונות לרוב לא רוצים להתרועע וחשים חרדה כשהם נמצאים בהמון גדול. הם גם מפחדים שהחוויה של בריונות יכולה להתרחש בכל עת. במקרים חמורים יותר, הם עשויים להמציא סיבות מדוע הם כבר לא רוצים לחזור למקום בו סבלו מבריונות.

שינויים פתאומיים בהתנהגות: ביצועי בית הספר מחמירים, הילד עצבני ויכולים להתרחש שינויים פתאומיים במצב הרוח. לעתים קרובות, בכי לא מוסבר יכול להיות סימן לבריונות.

אילו אמצעי זהירות יש לנקוט כאשר ילד סובל מבריונות?

כהורה, התגובה הראשונה שלך לכך שילדך סבל מבריונות היא כנראה כעס ועצב. אף אמא ואבא לא רוצים שילדם יסבול. עם זאת, לפני שפעולים באימפולסיביות, על ההורים לנסות לרדת לשורש הבעיה תחילה.

דברו עם ילדכם: הדיאלוג בין הורים לילדים חשוב ביותר, במיוחד בנסיבות אלה. כשהם מרגישים שהוריהם מקשיבים להם, הם מרגישים בטוחים. אל תשפטו את הילד שלכם, אל תגידו לו שהוא עשה משהו לא בסדר, אלא הקשיבו לו ונסו להבין את הבעיות והפחדים שהוא מתמודד איתם.

אל תעודדו שימוש באלימות: "הגן על עצמך" או עצות דומות לכך לא יעזרו לילד כלל. להיפך, להילחם בתוקפנות באגרסיביות איננה הפתרון לבעיות אלה.

היו סבלניים: אם מדובר בצורה מתונה של בריונות, אולי כדאי להתעלם מהבריון. למרות שזה אולי נשמע קצת קל מדי בהתחלה, אדישות היא נשק רב עוצמה נגד בריונות שאסור לזלזל בה. ילדים שמציקים לילדים אחרים מקבלים לעתים קרובות מעט מדי תשומת לב בתחומים אחרים וחשים דחף להתגרות בילדים אחרים על מנת לפצות על כך. לעתים קרובות הבריון מתעייף ועוצר התנהגות זו. עם זאת, זכור כי הבריון עשוי פשוט לחפש קורבן אחר ולהמשיך בהתנהגותו.

צד שלישי: אם אתה מגלה שצורת הבריונות קיצונית יותר, ייתכן שיהיה צורך לערב צדדים שלישיים. תלוי היכן מתרחשת הבריונות, צד שלישי זה יכול להיות המורה, מאמן או אדם אחר. שאל אם הם שמו לב למשהו יוצא דופן וספר להם על החשדות והתצפיות שלך. עם זאת, נסה לא לטעון טענות שווא, אלא נסה לנהל דיאלוג עם מבוגרים אלה ולמצוא פתרון יחד.


לרוע המזל, אין פתרון תקף אוניברסלי, בלתי מסובך, כאשר ילד סובל מברינות. הגורם החשוב ביותר הוא שאתה מודע לבריונות ולעובדה שיכולים להיות לה צורות וסימנים שונים. דבר עם הילד וחשוב מכך, הקשב לו. הילד ירגיש מטופל היטב וישתף אותך בפחדים ובדאגות שלו.

הצטרפו לקהילת הבייביסיטרים!

הרשמו בחינם