אמנות כטיפול: יתרונות האמנות לילדים

אמנות כטיפול: יתרונות האמנות לילדים

מאת Babysits
4 מינ׳ קרא

מה עולה בראש כשחושבים על אמנות? אמנות היא מונח מטריית מונחים יצירתיים רבים כגון תיאטרון, מוזיקה, ריקוד, ספרות ועוד. למרות שכל צורות האמנות מביאות ערך לילדים בדרכים שונות, נתמקד באמנות חזותית. אמנות חזותית מתייחסת לציור, ציור, קולאז ', צביעה, פיסול ועוד.

אמנות מסייעת לאנשים בין היתר לחקור את רגשותיהם, לנהל מתח ולהפיג חרדות. היא משמשת כטיפול לאנשים עם הפרעה בספקטרום האוטיסטי (ASD), לחולי סרטן שעוברים כימותרפיה, לאנשים שחוו טראומה ועוד. טיפול באמנות יכול להועיל לאנשים אלה מכיוון שהוא מסייע בהפגת מתחים וחרדות תוך תקשור רגשות בצורה יצירתית. עם זאת, אמנות יכולה להועיל לכל מיני אנשים בכל הגילאים. המשך לקרוא כדי ללמוד עוד על יתרונות האמנות, במיוחד לילדים.

art_girl

כישורי תקשורת

אמנות מועילה לפיתוח השפה של הילדים ולמיומנויות התקשורת. עבור ילדים שהם הוגים חזותיים, יצירת אמנות יכולה לעזור להם לעבד ולהביע את מחשבותיהם ביתר קלות. לילדים עם קושי לבטא את עצמם מילולית, יצירת אמנות מספקת דרך חלופית לתקשורת. עם זאת, אמנות יכולה גם לעזור לילדים להיות נוחים יותר בתקשורת מילולית. כאשר ילדים מדברים על צבעים, צורות ואלמנטים אחרים ביצירותיהם, הם מרחיבים את אוצר המילים שלהם באופן פעיל. הדיון באמנות, בין אם זה שלהם או של מישהו אחר, מלמד ילדים לתאר את מה שהם רואים ולהביע את מחשבותיהם במילים. כישורי הדיבור וההקשבה חשובים שניהם, לכן גם שמיעת ילדים אחרים דנים באמנות שלהם מועילה.

רווחה רגשית

עבודה על מלאכה או פרויקט אמנות היא דרך מצוינת לילדים לתרגל את סבלנותם ולשפר את המיקוד שלהם. אמנות היא בעלת ערך במיוחד גם לילדים שעשויים להיאבק ביציבות רגשית. עם אמנות, לילדים יש את ההזדמנות להעביר את רגשותיהם ולהביע אותם בדרך אחרת. פעילויות הטיפול באמנות הן מדיטטיביות, רובן שקטות ומרגיעות, זה עוזר להרגיע את מערכת העצבים. על ידי השתתפות בפעילויות אלה, ילדים יכולים להרגיע תסמיני מתח, להפחית חרדה ולשפר את רווחתם הרגשית הכללית. יתר על כן, התכונות השקטות והמדיטטיביות של האמנות מעודדות גם זמן להרהור. במקום להכניס את הילד לפסק זמן, נסה לתת לו נייר וכמה טושים. תנו לילדכם לשקף ולעבד את רגשותיו בעזרת אמנות!

להכיר חברים

יש הרבה דרכים ליהנות מאמנות ביחד, בין אם זה עם המשפחה, ביום משחקים או בשיעור אמנות. שיעורי אמנות יכולים להעניק לילדים תחושת שייכות רבה! זה מקום נהדר לילדים להכיר ילדים אחרים, לבנות קשרים ולהכיר חברים חדשים. לילדים ביישנים יותר, זו דרך מצוינת לצאת מהקליפה. לפעמים שיחות אחד על אחד יכולות להיות מרתיעות לילדים ביישנים, יצירת אמנות נותנת להם על מה לדבר. לשמוע את נקודת המבט של מישהו גם קל יותר כשיש ויזואלי ללכת איתו בצורה של אמנות!

עבודת צוות

אמנות מלמדת שפע של כישורים חברתיים בסביבה מהנה ונינוחה יותר. אומנות סביבונים, למשל, היא פעילות שבה כל ילד עובד על יצירת אמנות במשך כמה דקות ולאחר מכן מעביר אותה הלאה. מכיוון שכל הילדים עובדים על יצירת אמנות אחת, הם לומדים כיצד לעבוד יחד, להסתגל לרעיונות חדשים ולוקחים נקודות מבט אחרות. הדיון ביצירה אף מלמד ילדים אמפתיה והבנה. פעילויות שיתופיות כמו אלה גם מלמדות ילדים לשתף. ציוד האמנות יכול להיות מוגבל, ללמוד כיצד לחכות לתורך, להתאזר בסבלנות ולשתף הוא מאוד חשוב.

ביטחון והערכה עצמית

אמנות מקדמת ביטוי עצמי שיכול לסייע לחיזוק הביטחון. יצירת אמנות יכולה גם לספק לילדים תחושת מטרה. יש כל כך הרבה סוגים של אמנות, והדבר הטוב ביותר בזה הוא שאין נכון או לא נכון. מסיבה זו, אמנות היא בעלת ערך רב לילדים העשויים להיאבק בבית הספר או במצבים חברתיים. לא טוב להערכה העצמית של הילד שיגידו לו שהוא טועה באופן קבוע, בין אם הם ציונים גרועים ובין אם מציקים בבית הספר. אם יש לך ילד שמתעניין באמנות, תן לו לדבר על האמנות שלו ושאל אותו שאלות פתוחות בנושא. אתה יכול גם לפרגן לעבודותיו על ידי מחמאה, מתן משוב מתחשב ושבח המאמץ. תנו לילדכם להחליט מה הוא רוצה לצייר או לצייר ולהתנגד לדחף לשנות את דעתו.

האם נתנו לך או לילד שלך השראה להתחיל לחקור את עולם האמנות? שתפו אותנו בתמונות של יצירות האמנות היפות שלכם באינסטגרם @Babysits! אם אתם צריכים קצת השראה יצירתית, נסו ללחוץ כאן כדי לראות כמה מפרויקטים אמנותיים מהנים שלנו.

הצטרפו לקהילת הבייביסיטרים!

הרשמו בחינם