פעילויות יום גשום לילדים

פעילויות יום גשום לילדים

מאת Babysits
4 מינ׳ קרא

למרבה הצער, לפעמים מזג האוויר לא מאפשר לצאת לשחק בחוץ או לצאת לטיול מתוכנן עם ילדים. במקרים אלה, זה יכול להיות קשה להגיע להסכמה לגבי איזו פעילות לעשות או להמציא פעילויות חדשות כאופציות חלופות. למרבה המזל, ריכזנו רשימה של כמה מפעילויות ליום גשום האהובות עלינו לילדים!

ציד אוצרות פנימי

שודדי אהוי: בואו לארגן ציד אוצרות אמיתי! ככל שתוסיפ/י יותר דמיון ויצירתיות, כך הוא הופך להיות מרגש יותר עבור כל הפיראטים המעורבים.

  • ציד אוצרות קלאסי

אם את/ה רוצה ללכת על כל הקופה, את/ה יכול/ה לארגן ציד אוצרות כמו הפיראטים הקלאסיים. את/ה יכול/ה להעביר מסר בבקבוק, ולהשאיר אותו צף באמבטיה או בכיור כדי שהילדים ימצאו! בקבוק זה מכיל אות ומפת אוצר עם הרבה רמזים שונים. מכאן הילדים יכולים לצאת להרפתקה, לחקור את הבית ולחפש רמזים. הכינו מקומות מסתור ומשימות שונים שעל הילדים לבצע על מנת להתקרב אל האוצר.

  • ציד אוצרות תמונות

אופציה קצת יותר פשוטה היא לעשות ציד אוצרות תמונות, שבו את/ה מסתיר/ה תמונות קטנות במקומות שונים בבית. הילדים מקבלים את הפתק או הציור הראשון המייצג מקום או חפץ בבית. למשל, המקרר או הספה. על הספה יש פתק חדש המראה מקום מסתור חדש, עד שהם מגיעים לאוצר האמיתי! ניתן להכין את המשחק הזה גם באופן חלקי מבעוד מועד; ניתן להכין את כל ההערות והרמזים מראש, כך שתוכל/י להסתיר אותם ולהתחיל את חיפוש האוצרות מהר יותר!

משחקי מסיבה או לוח

בעולם של היום, שבו המסכים תופסים חלק גדול מחיי היומיום שלנו, משחקי לוח קלאסיים נעלמים מהמקום. הגיע הזמן להסיר את האבק מהמשחקים הישנים האלה ולמצוא אחד התואם את גיל הילדים שלך. קח/י את הזמן שלך ושחק/י סיבוב ארוך של המשחקים האהובים עליך. כמה מהקלאסיקות הן מונופול, שבץ-נא או קטאן. אם אין לכם משחקי קופסא מהנים בבית, למעשה יש הרבה משחקים שתוכלו להכין בעצמכם. משחקי פנטומימה, ציור וניחוש הם למשל משחקים שתוכלו להכין בעצמכם בקלות. כל שעליך לעשות הוא לרשום כמה מילים (או לצייר, בהתאם לגיל הילדים) כדי להציג, לצייר או להסביר. משחק אחד מצחיק מאוד הוא "מי אני?" משחק: כאן את/ה כותב/ת שמות של כמה אנשים מפורסמים, דמויות סדרות ידועות, או אפילו כמה בני משפחה על פיסות נייר קטנות שיכולות להיצמד למצח של השחקנים האחרים. ואז כולם מתחלפים לשאול שאלות "כן" או "לא" ומנסים לנחש מי הם. האם אני אישה? האם אני גר בארה"ב? האם אני אדם אמיתי? שאלות אלו ואחרות יכולות לעזור לך להבין מי את/ה.

בנו מבצר כריות

השתמשו בכיסאות, ספות, כריות ושמיכות כדי לבנות את הכרית המגניבה והגדולה ביותר בכל הזמנים! מבצר הכריות הזה בהחלט יכול להיות נוח לקריאה או לצייר, אך הדמיון אינו יודע גבולות והילדים יכולים להאמין במה שהם רוצים במבצר הכריות. יש לכם חנות, בית ספר או אולי טירה אמיתית עם נסיכים ונסיכות? בנו עולם קטן משלכם בסלון שלכם או בחדר הילדים! אם קיימים מספר ילדים, תוכלו גם לגרום לכל ילד לבנות את המבצר שלו. לאחר מכן, לילדים יש בית קטן משלהם והם יכולים לשחק משחקים מהנים: לברך זה את זה, לערוך קניות בחנות של השני או להשאיר דואר בתיבות הדואר של אחרים.

להתחפש

תסתכל/י על קופסת התחפושות שלך או אפילו רק על בגדים ישנים ותנ/י לתצוגת אופנה להתחיל! כאן, כמובן, תוכל/י להשתמש במה שיש לכם ולשלב מחדש בגדים או להיות יצירתיים ולהמציא תחפושות משוגעות משלכם. אם מישהו במשפחה יכול לצייר טוב או להתאפר, את/ה יכול/ה אפילו לאפר את כולם כך שיתאימו לתחפושות. בעזרת כמה פריטי יצירה תוכלו להכין אוזני חתול, זנב או גזע של פיל. זה גם מצחיק להתלבש כאנשים שאת/ה מכיר/ה או כחיה האהובה עליך. בנוסף, את/ה יכול/ה להתחפש למקצועות שונים ולשחק משחקים בתפקידים. לדוגמה, אדם אחד יכול להתחפש לשוטר ואחר לגנב, ואז לרדוף אחד אחרי השני בכל הבית.

ערב קולנוע (או יום)!

כל הילדים אוהבים ערב סרט נהדר! וככל שתערבו יותר יצירתיות ודמיון, כך יהיה הערב כולו מהנה יותר. התחל/י בבחירת סרט (ככל הנראה האתגר הגדול מכולם) ומינוי מוכר כרטיסים. הם מבצעים כרטיסי קולנוע ומסדרים מושבים ותדרוכים. מישהו אחר יכול להיות מוכר הקיוסק שבו אפשר לקנות פופקורן ומשקאות ואז ערב הסרט כבר יכול להתחיל. כדי להפוך את ערב הסרט לקצת יותר חינוכי, תוכלו לשאול שאלות על הסרט, לדון בסרט ולגרום לילדים להעריך אותו. שימו לב אחר דברים שונים שקרו בסרט כדי לראות מה הם זוכרים וכמה הם הבינו.


*אם תשתפו את הילדים במשחקים ובפעילויות אלה במזג אוויר גרוע, הם לא יוכלו לחכות ליום הגשום הבא. אבל אם מזג האוויר משתפר, תוכלו למצוא כאן גם את 4 פעילויות החוץ הטובות ביותר שלנו.

הצטרפו לקהילת הבייביסיטרים!

הרשמו בחינם