עזרה בשיעורי בית ולמידה מרחוק

עזרה בשיעורי בית ולמידה מרחוק

מאת Babysits
4 מינ׳ קרא

Babysits סקרה הורים מ -10 מדינות שונות על מנת להבין כיצד הם חוו שיעורי בית מקוונים ולמידה מרחוק בזמן שבתי הספר נסגרו עקב COVID-19.

הורים שפתאום היו צריכים לעבוד מהבית, סגירת בתי הספר, שיעורי בית מקוונים, מורים שמודאגים מפער הלמידה של הילדים... 2020 הייתה שנה מלאה בשינויים. כתוצאה מסגירת בתי ספר, הורים רבים נאלצו לסייע לתמוך בילדיהם בשיעורי בית מקוונים או בצורות אחרות של למידה מרחוק שבתי ספר עשו בארגון תוך איזון בין העבודה לבית.

לכן, Babysits סקרה הורים מ -10 מדינות שונות על מנת להבין כיצד הם חוו את התקופות האלה. כחלק מהמחקר, ההורים נשאלו כיצד הם חווים עזרה לילדים עם שיעורי בית ולמידה מרחוק, כיצד התנהלו עם שיעורי הבית ואם הם מודאגים מכך שיש לילדים שלהם פער למידה.

שיעורי בית אינפוגרפיים עוזרים במהלך למידה מרחוק

ההורים אינם מרוצים לחלוטין מארגון בתי הספר ללמידה מרחוק

בתי ספר רבים זלזלו או לא היו מוכנים למצב בו יצטרכו להעביר שיעורים מקוונים ולמידה מרחוק בהתראה קצרה. כאשר בתי הספר סגורים, הם פתאום היו צריכים להכין שיעורים מקוונים, לנהל תקנות חדשות ולשלוח שיעורי בית מקוונים לילדים. רק 35 אחוז מההורים שנבדקו סברו כי בתי הספר מנהלים הכל בצורה טובה.

לשאר 65 האחוזים הייתה דעה פחות חיובית. הם לא היו שליליים מדי, אולם ההורים סברו כי הניהול מבתי הספר יכול היה להיות טוב יותר. סביר להניח שזה נובע מהעובדה שלפחות 87% מהילדים נזקקו לעזרה בשיעורי הבית המקוונים וכי לרוב, ההורים היו צריכים לעזור להם בכך מדי יום. לרוע המזל, עזרה בשיעורי בית לא תמיד הלכה טוב להורים.

ההורים התקשו לעזור לילדיהם בשיעורי בית

70 אחוז מההורים השיבו כי הם נתקלים בקשיים כאשר הם עוזרים לילדיהם בשיעורי בית. זה היה לעתים קרובות בגלל ש הם עצמם היו צריכים לעבוד מהבית, לא היה להם הרבה זמן לעזור לילדיהם בשיעורי בית, ולפעמים לא הייתה להם הסבלנות או הידע הנדרש כדי לעזור. גם הסביבה מילאה תפקיד חשוב. מספר הורים השיבו כי אינם יכולים להתרכז בעזרה בשיעורי הבית מכיוון שלמשל היו ילדים אחרים שהתרוצצו בבית.

הכנת שיעורי הבית הלכה גרועה יותר עבור 40% מהילדים

למרות 72% מהילדים שקיבלו שיעורי בית מקוונים ושיעורים מבית הספר, 40% ציינו כי שיעורי הבית היו קשים יותר מאשר לפני סגירת בתי הספר. הכנת שיעורי בית נראית קשה יותר כשאין לך עוד שיעורים אישיים וכאשר קשה לשאול את המורה שאלות כיצד הכל עבד.
באופן כללי, המורים דיברו על החשש שלהם מפערי למידה פוטנציאליים מכיוון שהשיעורים כבר לא היו באופן אישי. אולם האם ההורים חששו גם שילדיהם עלולים לפגר? בממוצע, הורים ציינו כי החשש שלהם מילדיהם שיישארו מאחור הוא 4 בסולם של 1 עד 10. זה הראה דאגה קלה, אולם למרבה המזל הם עדיין לא גילו דאגה רצינית או פחד.

ההורים פתוחים לדרכים שונות להתמודד עם זה בפעם הבאה

למידה מרחוקלמרות העובדה שהדברים לא הלכו בצורה חלקה במיוחד והם זקוקים לעזרה, 86% מההורים אשר לקחו חלק בסקר, אמרו שהם לא חשבו שיצטרכו לחפש/למצוא מורה פרטי או עוזר/ת שיעורי בית לילדיהם. זאת, בעוד שלמורה כזה הייתה יכולה להיות השפעה חיובית באמת לעזור להם לעבור תקופה זו. במבט לאחור על המצב, 55% מההורים ציינו שהם עכשיו יותר נכונים ופתוחים להתמודד עם המצב שהיה בצורה אחרת בעתיד ויהיו פתוחים לחפש מורה פרטי/ת או עוזר/ת בשיעורי בית.

(מקוון) סיוע בשיעורי בית באמצעות בייביסיטר

"כששמעו בBabysits שבתי הספר הולכים להיסגר, קראנו לכל הבייביסיטרים שלנו לעזור לתמוך בהורים במצוקה. Babysits הציגה פונקציה חדשה שבה בייביסיטר יכולים להצביע על כך שהם פתוחים לספק סיוע בשיעורי בית לילדים לצד עבודת הבייביסיטר הרגילה שלהם." - פיטר ואן סולדט, מייסד בייביסיטר.

החל מה -13 ביולי 2020, ישנם למעלה מ -179,000 בייביסיטר שהצביעו על כך שהם ישמחו יותר לעזור עם שיעורי בית. בגלל העניין והתמיכה, Babysits החליטה להקדיש מספר מאמרים ומשאבים לסיוע לבייביסיטר לספק סיוע ושיעורי בית לילדים בצורה מהנה ומעניינת. מלבד טיפים אודות הדרכים הטובות ביותר לסייע לילדים בשיעורי הבית, ישנם מאמרים רבים בנושאים חינוכיים כגון: שפות, מתמטיקה, אסטרונומיה, כימיה, מיחזור ועוד. עם זאת, Babysits מנסה לתת למטפלים טיפים כיצד הם יכולים להיות עזרה חינוכית נהדרת לילדים.


התוכנה החדשה לסיוע בשיעורי בית נותנת לבייביסיטר דרך חדשה לסייע בפרנסת משפחות ויכולה לסייע בהורדת נטל רב של הורים רבים. הבייביסיטר וההורים יכולים ליצור קשר זה עם זה באמצעות הפלטפורמה ולהחליט בינם לבין עצמם אם הם מעוניינים לעשות סיוע אישי או מקוון בשיעורי בית, תוך התחשבות בהנחיות הממשל המקומי בנוגע לנגיף הקורונה.

הצטרפו לקהילת הבייביסיטרים!

הרשמו בחינם