מהו התעריף הממוצע של בייביסיטר בישראל? מהדורת 2021

מהו התעריף הממוצע של בייביסיטר בישראל? מהדורת 2021

מאת Babysits
8 מינ׳ קרא

כמה עולה בייביסיטר או כמה אפשר להרוויח לשעת בייביסיטר ב-2021? למדו עוד על זה וכיצד זה שונה מעיר לעיר על ידי קריאה למטה!

אתם כמעט שם, מצאת בייביסיטר אמינ/ה שהולכ/ת לבוא לשמור על הילדים שלכם בפעם הראשונה בקרוב. אתם רק צריכים להחליט את התעריף השעתי עבור בייביסיטר, אבל כמה אתם הולכים להציע להם? מהי העלות הממוצעת עבור בייביסיטר בישראל? ואיך קובעים מה צריך להיות תעריף הטיפול? אל תיבהלו, יצרנו את המדריך היסודי והפשוט הזה כדי לעזור לכם!

(מקור)

מהו התעריף הממוצע של בייביסיטר בישראל?

תעריף הבייביסיטר הממוצע בישראל בשנת 2021 הוא 45 ש״ח לשעה, בהתבסס על הנתונים שלנו של אלפי בייביסיטר.

זה מראה עלייה של 5 ש״ח מהעלות הממוצעת של בייביסיטר לשעה בשנת 2020, (40 ש״ח לשעה). חלק מהעלייה זו קשור ככל הנראה בעליה ביוקר המחיה.

עם זאת, שיעור הבייביסיטר משתנה בהתאם למקום שבו את/ה נמצא/ת בישראל. אז, בדקנו בייביסיטר בערים שונות ברחבי הארץ! מחירי בייביסיטר בקיסריה היו הגבוהים ביותר, כאן ההורים יכלו לצפות לשלם בטווח של 60 ש״ח. מצד שני, לחיפה וירושלים היו עלויות הבייביסיטר הממוצעות הנמוכות ביותר, כאשר התעריף הממוצע שהרוויחו בייביסיטרים לשעה היה בסביבות 45 ש״ח בסך הכל, בין תעריף הבייביסיטר הממוצע הכי נמוך והכי פחות יקר אין הבדל .

עלויות בייביסיטר בערים המאוכלסות ביותר בישראל

תעריפי בייביסיטר בתל אביב

עלויות הטיפול בילדים בתל אביב הן מעט מעל עלויות הטיפול בילדים הממוצעות ברחבי ישראל. באופן ספציפי, התעריף הממוצע של בייביסיטר בתל אביב הוא 50 ש״ח לשעה. זה גבוה ב-5 ש״ח מהממוצע של 45 ש״ח לשעה. עלות הבייביסיטר תל אביב לא השתנתה מאז השנה שעברה, 2020.

תעריפי בייביסיטר בירושלים

תוהים כמה עולה בייביסיטר בירושלים? בייביסיטרים בירושלים מקבלים בממוצע מעט פחות מאלה בתל אביב. התעריף הממוצע של בייביסיטר בירושלים הוא 45 ש״ח. מדובר בעלייה של 5 ש״ח לעומת 40 ש״ח לשעה עבור בייביסיטר בירושלים ב-2020.

תעריפי בייביסיטר בבאר שבע

ומה אתם משלמים לבייביסיטר לשעה בבאר שבע? כאן, תעריפי הבייביסיטר הממוצעים הם 40 ש״ח , שהם 5 ש״ח מתחת לממוצע ברחבי ישראל. למרות שעדיין מתחת לממוצע הארצי, זו עדיין עלייה של כמעט 3 ש״ח מהעלות שלבייביסיטר בבאר שבע בשנת 2020 (37 ש״ח לשעה).

זכרו שזה פשוט המחיר הממוצע לבייביסיטר. גורמים אחרים כמו מספר הילדים, משימות נוספות וכמות הניסיון משפיעים גם הם על כמה עשויה לעלות בייביסיטר. רוצים ללמוד עוד על האופן שבו בדיוק גורמים אלו יכולים להשפיע על תעריף הבייביסיטר? קראו עוד על קבלת החלטה כמה לשלם לבייביסיטר למטה!

כמה עליי לשלם לבייביסיטר?

בממוצע, בייביסיטר מבקשות בסביבות 50 ש״ח לשעה עבור בייביסיטר. עם זאת, כפי שציינו קודם זה יכול להיות שונה בהתאם לבייביסיטר ולמצב. גורמים כגון הידע והניסיון של הבייביסיטר, מספר הילדים ומשימות נוספות שעל הבייביסיטר עשויות לעשות יכולים להשפיע על האם שיעור הבייביסיטר גבוה או נמוך משיעור הבייביסיטר הממוצע.

שכר מינימום

כאשר קובעים כמה לשלם לבייביסיטר חשוב להסתכל תחילה על שכר המינימום וכיצד הוא חל על המצב. בעזרת זה, אתם יכולים לראות מה זכאי אדם בגיל מסוים כדין להרוויח. בישראל, נכון לתחילת 2021, שכר המינימום הוא 28.49 ש״ח לעובדים מתחילים או לעובדים ותיקים. תעריף הבייביסיטר הממוצע של 28.49 ש״ח לוקח בחשבון הן עובדים מתחילים והן עובדים מנוסים, עם שכר שנעה עד 45 ש״ח לשעה או יותר עבור בייביסיטרים ומטפלים מבוגרים ומנוסים יותר.

באינפוגרפיקה למטה יש סקירה טובה של מהו שכר המינימום וכיצד ניתן לקבוע כמה לשלם לבייביסיטר. קחו בחשבון שזהו שכר המינימום לשעה. גורמים כמו ידע, ניסיון ואחריות או דרישות נוספות יכולים להגדיל את התעריף הממוצע לשעה.

ידע וניסיון

כהורה, את/ה מקבל/ת את ההחלטות שלך בעצמך אם את/ה בוחר/ת בייביסיטר עם יותר ניסיון, או בייביסיטר שאוהב/ת ילדים אבל קצת חסר/ת ביטחון בבייביסיטר. ידע וניסיון לא תמיד קשורים לגיל. לדוגמה, לילד בן 21 יכול להיות ניסיון בטיפול בבייביסיטר באותה מידה כמו לילדה בת 16 במקרים מסוימים. בסופו של דבר, זה תלוי במה שהכי נוח להורה. כהורה, את/ה יכול/ה לשכור בייביסיטר עם פחות ניסיון ולשלם להם פחות לשעה. לחלופין, את/ה יכול/ה להחליט לשלם יותר לשעה עבור בייביסיטר, כי יש להם ניסיון של שנתיים ולמשל יש להם בדיקת רקע או תעודת עזרה ראשונה.

מהן החובות והאחריות של בייביסיטר?

לצד הבטחת שהילדים נהנים ומטופלים היטב, לבייביסיטר יכולות להיות גם משימות נוספות לבצע. הבייביסיטר וההורים יכולים לתאם מה עשויות להיות המשימות או האחריות הנוספות הללו. משימות נוספות עשויות להגדיל את תעריף הבייביסיטר באופן משמעותי.

מטלות הבית

לפעמים, ההורים מעדיפים שהבייביסיטר ידאגו גם לכמה מטלות הבית בזמן הבייביסיטר. כמה דוגמאות לכך יכולות להיות שאיבת אבק, בישול ו/או סידור הבית. אם הבייביסיטר פתוח/ה לכך, הוא/היא בהחלט יכול/ה להסכים לבצע את המטלות הללו. עם זאת, בתוך כך, הבייביסיטר עשוי/ה לבקש תעריף גבוה יותר. אלו כמובן משימות נוספות שעליו/עליה לבצע לצד המשימה העיקרית של בייביסיטר.

הדרכה או עזרה בשיעורי בית

האם הבייביסיטר טוב/ה במתמטיקה או בהיסטוריה אולי? אם הילד שעליו הוא/היא שומר/ת זקוק לעזרה, הבייביסיטר יכול/ה, לצד משימות הבייביסיטר הכלליות, לסייע גם בשיעורי הבית של הילד.

איסוף והורדה

כהורים, תוכלו גם לארגן שהבייביסיטרים יאספו את ילדכם או יביאו אותו למקום כלשהו. למשל, הבייביסיטר יכול/ה לאסוף את הילדים מבית הספר ולהביא אותם לאימון כדורגל. לא כל בייביסיטר כל כך גמיש/ה, ובגלל זה הבייביסיטר יכול/ה לבקש קצת יותר מדי שעה עבור המשימה הזו.

שעות הבייביסיטר

תעריף הבייביסיטר יכול להשתנות בהתאם לשעה ביום. הורים רבים משלמים לבייביסיטר שעושה בייביסיטר במהלך היום קצת יותר מאלה שעובדים רק בערב. הסיבה לכך היא שילדים לרוב פשוט ישנים בערב, והבייביסיטר צריך להיות שם רק במקרה שהילד מתעורר. מצד שני, בייביסיטר שנשארים אחרי חצות כדי לטפל בילדים, בייביסיטר לילה, מקבלים לעתים קרובות שכר במעט מעל לתעריף השעה הרגיל.

מספר ילדים

האם הבייביסיטר צריכה לטפל במספר ילדים? זה יכול להגדיל את התעריף שמשלם בייביסיטר. זה קשור בבירור לאחריות הנוספת ולעבודה של צורך לטפל במספר ילדים.

גילאי הילדים

האם הילדים עדיין צעירים והם עדיין צריכים הרבה השגחה? אז שיעור הבייביסיטר בדרך כלל גבוה יותר מאשר כשהילדים קצת יותר גדולים וצריכים פחות השגחה. הסיבה לכך היא שיש הבדל משמעותי בכמות העבודה והאחריות. ילדים מבוגרים כבר יכולים לעשות כמה דברים בעצמם, כמו ללכת לשירותים.

עיינו באינפוגרפיקה למטה כדי לראות מה בייביסיטר יכולה לבקש מעל התעריף הרגיל בהתבסס על גורמים אלה.

How much to pay your babysitter

יש לתאם את תעריף הבייביסיטר לשעה בין ההורה לבייביסיטר. הסתכלו על הידע, הניסיון והגיל של הבייביסיטר ודנו במשימות נוספות שהבייביסיטר אחראי/ת עליהן. כך תוכלו להרכיב תעריף שמרטפות הוגן!

מהו תעריף הבייביסיטר הממוצע ברחבי העולם?

יש בייביסיטר שבוחרות ללכת לעבוד כבייביסיטר בחו"ל! זו יכולה להיות למשל הזדמנות לעבודה צדדית בזמן לימודים בחו"ל, כאו-פיר, או כאלה שפשוט בוחרים לעבור למדינה אחרת. ישנם גם הורים שצריכים לחפש בייביסיטר בחו"ל, למשל בעת נסיעה או מעבר למדינה אחרת.

למרבה המזל, את/ה יכול/ה להשתמש בקלות בפרופיל Babysits שלך כדי למצוא עבודות בטיפול בילדים ובייביסיטרים ב-38 מדינות. בין אם אתם מחפשים בייביסיטר בחו"ל, מחפשים עבודת בייביסיטר בחו"ל, או סתם מתעניינים במה משתנים שיעורי הבייביסיטר הממוצעים העולמיים למדינה (בהתבסס על 38 המדינות שבהן אנו פעילים), ריכזנו אותם עבורכם לְהַלָן.

לאחר השוואת תעריפי הבייביסיטר הממוצעים למדינה, אנו יכולים לראות שישראל יקרה יותר מהממוצע העולמי. תעריף הבייביסיטר הממוצע העולמי הוא 42 ש״ח. באירופה, התעריף הנמוך ביותר, בסביבות 31.70 ש״ח לשעה , אולם התעריף הרגיל עבור בייביסיטר בניו זילנד יקר יותר מהממוצע בישראל, שם התעריך הוא 52 ש״ח לשעה.

באילו מדינות גובות בייביסיטר את התעריפים הגבוהים ביותר? כמה מהבייביסיטרים המרוויחים ביותר בעולם נמצאים בשוויץ, דנמרק ואוסטרליה. באוסטרליה, בייביסיטר גובה בממוצע 64 ש״ח לשעה , בעוד שבדנמרק זה מעט גבוה יותר, 70 ש״ח לשעה. התעריפים הגבוהים ביותר לשעה ניתנים לבייביסיטרים השוויצרים, שמרוויחים בממוצע 84 ש״ח לשעה.

Average hourly babysitting rate worldwide

קחו בחשבון ששינויים אלו בשכר הממוצע לשעה, בין בייביסיטר במדינות שונות, נובעים בחלקם מההבדלים ביוקר המחיה וההכנסה בין המדינות. למשל, למרות שהבייביסיטרים בשוויץ מרוויחים הכי הרבה, המחירים הממוצעים של המוצרים והשירותים שם גבוהים גם מחלק מהמדינות האחרות המפורטות.


עכשיו כשאתם יודעים כמה הם עולים, צריים למצוא בייביסיטר או מטפל/ת? בדקו בייביסיטר בכמה מהערים המובילות שלנו כאן:

הצטרפו לקהילת הבייביסיטרים!

הרשמו בחינם