תסמונת מוות בעריסה (SIDS): סיבות ומניעה

תסמונת מוות בעריסה (SIDS): סיבות ומניעה

מאת Babysits
3 מינ׳ קרא

תסמונת מוות לפתע (SIDS): יתכן ששמעתם עליה, פחדתם ממנה, אך לא באמת ידעתם מה היא וכיצד ניתן להפחית את הסיכון. מסיבה זו, החלטנו להזמין רופא ילדים ניאונטולוג העובד בבית חולים הצרפתי ליולדות כדי לדבר על זה איתנו, כך שתדעו יותר על התסמונת הזו.

תסמונת מוות לפתע (SIDS) , המכונה גם מוות בעריסה, מתייחסת למותו הפתאומי של תינוק שהיה בריא בעבר. בBabysits חשבנו שזה נושא חשוב לדון בו כדי שתוכלו להבין טוב יותר את התסמונת הזו וללמוד את הצעדים החשובים כדי להימנע ממנה ככל האפשר. כל המידע והייעוץ שתמצאו במאמר זה מגיעים מאנשי מקצוע , לכן המשיכו לקרוא כדי לראות מה אמר רופא הילדים הנאונטולוג (רופא ילדים המתמחה בטיפול בילודים) במהלך הראיון שלנו.

מהו SIDS?

ראשית, כפי שהוזכר לעיל, תסמונת זו מכונה לעתים מוות בעריסה. רופא הילדים שאיתו שוחחנו הסביר: "תסמונת זו מתרחשת כאשר פעוט בריא , בגילאי 0-6 חודשים, נפטר לפתע במהלך שנתו. המוות אינו מוסבר כי לא ניתן למצוא סיבה ותמיד קורה כשהתינוק ישן, בלילה או במהלך שנת צהריים לכן זה לא יכול להתרחש כשהוא ער".

תינוק ישן

עד כמה נפוצה SIDS?

במדינות מסוימות, במיוחד בשנות התשעים, נערכו מסעות מניעה רבים כדי לעודד משפחות להפסיק להרדים את תינוקות על הבטן. מאז קמפיינים אלה, נצפתה הפחתה ברורה בתסמונת.

בארצות הברית, 1248 תינוקות בריאים מתים כל שנה מתסמונת מוות בעריסה. בשנת 2020 שיעור התסמונת של מוות תינוקות בלתי צפוי היה סביב 0.04%.

כיצד ניתן למנוע SIDS?

ניתן להפחית את הסיכון לתסמונת מוות פתאומי על ידי ביצוע מספר צעדים ופעולות.

  • ראשית, חשוב לדעת כי אין להרדים את תינוקך על בטנו. הנחת התינוק על גבו מפחיתה ב -75% את הסיכון למוות בלתי צפוי . אז הטיפ הראשון הוא להרדים את התינוק על גבו על מזרן יציב , וכמובן ללא כרית.

  • השכיב את ילדך ב "שק שינה לתינוק ", ללא שמיכות נוספות . אין להעמיס על המיטה בצעצועים או בפוחלצים, ולהגביל את עצמך לבובה אחת במיטה .

  • רופא הילדים הזכיר גם "לגרום לתינוק לישון בחדר שאינו מתחמם מדי בין 18 °C ל- 20 °C ולשמור אותו בחדר ההורים בלילה עד גיל 6 חודשים".

  • אם מישהו בבית שלך מעשן, חשוב לא לעשן בבית . חלקיקי סיגריות יכולים גם הם להיות גורם סיכון.

  • לבסוף, שים לב לכך שלישון יחדיו עם התינוק מגביר מאוד את הסיכון .הרופא הסביר לנו: "אתה יכול לנוע מעליו במהלך שלב השינה העמוקה שלך, וזה מסוכן מאוד". אז לא לישון עם התינוק שלך באותה מיטה. אלטרנטיבה לכך היא שינה משותפת, המורכבת מתוספת עריסה למיטה של ההורים. זה מאפשר לך להיות קרוב לתינוק שלך ללא סיכון לחנוק אותו.

SIDS מניעת

מוצרים חדשים להפחתת סיכונים

כמה מוצרים, כגון עריסות מחוברות למשל, נוצרו כדי להפחית את הסיכון למוות תינוקות פתאומי. לעריסות המחוברות הללו יש מיקרופונים מובנים המזהים את הזעקות של התינוק ומנדנד את התינוק באופן אוטומטי, והם מאפשרים להחליף חיתול לתינוק כשהוא נשאר על גבו.

עם זאת, רופא הילדים שאיתו שוחחנו אמר לנו שחפצים מסוג זה אינם בהכרח שימושיים בהרבה מההמלצות שהוזכרו לעיל . אם תעקבו אחר ההמלצות הללו, עריסה מחוברת לא תעזור לכם להפחית עוד את הסיכון ל- SIDS. יתר על כן, אובייקטים אלה יכולים להלחיץ ​​מאוד את ההורים, וכך להלחיץ ​​את הילד בסופו של דבר.

אנו מקווים שמידע ועצות אלו עזרו לך לראות את הדברים בצורה ברורה יותר. אל תהסס לפנות אלינו באינסטגרם ובפייסבוק אם יש לך שאלות. קראו עוד עצות במאמרים שלנו כדי ללמוד על נושאים אחרים.

הצטרפו לקהילת הבייביסיטרים!

הרשמו בחינם