היתרונות והחסרונות של ילדים וטכנולוגיה

היתרונות והחסרונות של ילדים וטכנולוגיה

מאת Babysits
2 מינ׳ קרא

הטכנולוגיה בימינו מטריפה את הדעת. יש מכשיר או אפליקציה כמעט לכל משימה או שאילתה שאת/ה רוצה לדעת עליהם יותר. הדור שלנו כל כך תלוי בטכנולוגיה. האם ילדינו צריכים להיחשף לכך מוקדם כל כך או שכדאי שננסה לצמצם את השימוש במכשירים כאלה למינימום? להלן כמה יתרונות וחסרונות:

יתרונות:

כישורי שפה

מחקרים הראו כי שימוש באפליקציות מסוימות במכשירי טאבלט יכול לשפר את אוצר המילים של ילדים. הוא גם האמין כי טאבלטים יכולים לסייע בהגברת השימוש בשפה ואינטראקציה חברתית לילדים.

בדיקות משולבות

הורים יכולים לראות ויזואלית את השיפורים בכישורים האקדמיים של ילדיהם. לדוגמה, באמצעות אפליקציות המלמדות מתמטיקה הם יכולים לראות בבירור אם ילדיהם אכן משתפרים מדי שבוע והיכן הם עשויים להזדקק לעזרה נוספת. כך ההורים יכולים לעמוד בקצב השיפורים החינוכיים של ילדיהם.

איש קשר

היתרון העיקרי של ילד שיש לו סמארטפון הוא התקשורת. הורים יכולים לפנות לילדם בכל מקום ובכל זמן. הם יכולים גם להשתמש בסמארטפון כדי לעקוב אחר המיקום של ילדיהם.

הכנה לעתיד

עד כמה שאנחנו שונאים להודות בזה, הטכנולוגיה רק הולכת וגדלה! לאפשר לילדך להשתמש בסמארטפון או במכשיר בהחלט יכין אותם לעתיד בבית הספר ובחיי העבודה.

חסרונות:

פעילות גופנית

סמארטפונים וטאבלטים מעודדים ילדים להיות בישיבה. זהו דאגה מרכזית להורים. הדבר אינו מוביל למשחק חופשי יצירתי, ללא אינטראקציה חברתית פנים אל פנים, דבר המוביל ללא מאמץ פיזי! למה לא לנסות כמה מהפעילויות המהנות האלה כדי לעודד את הילדים שלך להניח את המכשירים שלהם.

סיכוני בטיחות באינטרנט

בטיחות הסייבר מהווה דאגה עצומה עבור הורים רבים. ילדים המשתמשים בסמארטפון או בטאבלט נמצאים בסיכון גבוה, במיוחד אם הם רשאים להשתמש ביישומי מדיה חברתית.

מעורר

חשוב לאכוף עוצר דיגיטלי 30 דקות לפני השינה, מכיוון ששימוש במכשירים כאלה יכול להעיר לנו את המוח. גורם לילדינו להיות ערניים מכדי להירדם בזמן לבית הספר.

ממכר

יותר מדי זמן באינטרנט יכול לגרום לילדים להיות תלויים בטכנולוגיה. לפעמים זה יכול להוביל להתמכרות. ההורים צריכים להחליט על זמן מוגדר של מסך כדי לוודא שילדים אינם תלויים לחלוטין במכשירים טכנולוגיים.

מקווים שהיתרונות והחסרונות האלה יכולים לעזור להורים לקבל החלטה מושכלת אם ילדיהם צריכים להחזיק מכשיר או סמארטפון. איזון בריא הוא לרוב הטוב ביותר.

הצטרפו לקהילת הבייביסיטרים!

הרשמו בחינם