השיניים הראשונות של התינוק והפחתת כאבי שיניים

השיניים הראשונות של התינוק והפחתת כאבי שיניים

מאת Babysits
4 מינ׳ קרא

מתי צומחות השיניים הראשונות של התינוק? כיצד אפשר להקל על אי הנוחות של בקיעת שיניים וכמה זמן לוקח עד שכל שיני התינוק יוצאות? כאן תוכל/י לקרוא על הכל, החל מהשיניים הראשונות של התינוק עד שהפה שלו מפותח לגמרי!

מתי צומחות שיני החלב הראשונות?

בממוצע, תינוקות מקבלים את שיניהם הראשונות בגילאי 4 עד 7 חודשים. אם השיניים הראשונות של תינוקך צומחות מוקדם יותר או מאוחר יותר, אין צורך לדאוג. כל תינוק שונה, כך שבין 4 ל -7 חודשים זה פשוט ממוצע ולא ודאות. השיניים הראשונות שהתינוקות מצמיחים הן לרוב החותכות בלסת התחתונה. החותכות בלסת העליונה הן לרוב השיניים הבאות שגודלות, והשיניים הנותרות ליד, אלה בדרך כלל מגיעות לאחר מכן.

כיצד אפשר לזהות את הסימפטומים של שיני החלב שמתחילות להופיע(בקיעת שיניים)?

צמיחת השיניים הראשונות (בקיעת שיניים) יכולה להיות די לא נוחה וכואבת לתינוקות. הסיבה לכך היא שהחניכיים שלהם בלחץ, כי שיני החלב דוחפות את דרכן החוצה. יש הרבה סימפטומים שיכולים לעזור לך לזהות שיניים ראשונות שעולות. לעתים קרובות, סימנים של בקיעת שיניים עשויים להיות שהתינוק בוכה הרבה או מתגרה בקלות, מתחיל להזיל ריר או יש לו חניכיים נפוחות, אפילו מסרב לאכול או ישן ללא מנוחה . לצד זה, הם עלולים להתחיל לנשוך הכל, לשפשף את הלחיים או למשוך באוזניים .

חלק מהתינוקות אף חווים פריחת חיתולים, עלייה בטמפרטורת הגוף/חום או שלשולים. אם התסמינים הללו נמשכים לאורך זמן, כדאי להתייעץ עם רופא.

השן הראשונה של התינוק

מה ניתן לעשות כדי להקל על כאבי השיניים?

כמובן, האינסטיקט הוא לעשות כמיטב יכולתך כדי להקל על הכאבים הקשורים לצמיחת השיניים הראשונות של תינוקך. הנה כמה דברים שתוכל לנסות להקל על כאבי שיניים:

  • לעסות את החניכיים של התינוק במקום בו השן בוקעת.
  • תנו לתינוק לנשוך טבעת בקיעת שיניים. זה יכול לעזור להקלה מסוימת על תסמיני השיניים. ישנן גם כמה טבעות בקיעת שיניים שיש בהן אלמנט מגניב שיכול לעזור להקל גם על אי הנוחות.
  • תנו לתינוק שלכם לאכול פירות קרים או למשל מלפפון קר. לדוגמה, מחית - לילדים שאינם מבוגרים מספיק למזון מוצק.
  • אפשר גם לבחור לתת לתינוק שלך איבופרופן או אצטמינופן להקלה על הכאבים. אם זו הבחירה שלך, כדאי לשמור על מינון נמוך (מנה אחת בלבד) ולהתייעץ עם רופא הילדים.

כמה זמן לוקח מהשיניים הראשונות עד שכל שיני התינוק צומחות?

לילדים לרוב יש את רוב או כל שיני החלב שלהם בגיל שלוש בערך . כלומר בערך 20 שיניים. בהתחלה, בין 4-7 חודשים התינוק מצמיח את החותכות התחתונות. בסביבות 8-12 חודשים צומחות החותכות העליונות ושאר החותכות. בין 13-19 חודשים, הטוחנות הקדמיות מתחילות לצמוח, אחריהן הניבים בחודשים 16-22 ולבסוף, ארבעת הטוחנות האחוריות צומחות לרוב סביב החודשים בין 20-33.

מתי צומחת השן הראשונה?

מתי ילדים מאבדים את שיני החלב?

הרגע למדנו שלילדים יש את כל שיני החלב כשהם בסביבות גיל 3. אבל, ילדים יאבדו את שיני החלב שלהם בתמורה לשיניים בוגרות כשהם בסביבות גיל 6 .
השיניים החדשות דוחפות את שיני התינוק הישנות, משחררות את השורשים עד שבסופו של דבר נופלות שיני התינוק. ואז השיניים הבוגרות החדשות גודלות למקומן ומחליפות את שיני התינוק. רוב הילדים מאבדים את כל שיני החלב שלהם ויש להם סט שלם של שיניים בוגרות עד גיל 12.

שיני הבינה עשויות להתחיל לצמוח כעבור כמה שנים. לרוב מדובר בסביבות גיל 18, אך יכול לקרות הרבה יותר מאוחר בחיים או לפעמים שיני הבינה לעולם אינן צומחות!

שיניים קבועות לילדים

כל כמה זמן צריך לצחצח שיניים של ילדך?

כשהשיניים הראשונות עולות, אפשר כבר להתחיל לצחצח ולדאוג להן. למרות שהם יאבדו את שיני החלב בעוד כמה שנים, עדיין חשוב מאוד לדאוג לשיני התינוק ולהיגיינת הפה.

לשיני התינוק יש שכבת אמייל רכה יותר משיניים בוגרות. בשל כך, חללים ופגיעה באמייל יכולים לקרות מהר יותר. ואם ילד מאבד את שיני החלב מוקדם מדי או שאינו מתאמן על היגיינת הפה, הדבר עלול לגרום לבעיות כאשר צומחות שיניו הבוגרות.

כיצד לטפל בשיני התינוק של ילדך?

ברגע שהן צומחות, חשוב מאוד לדאוג לשיני התינוק של ילדך. אז הנה כמה טיפים!

  • להשתמש רק במשחת שיניים המתאימה לגיל הילד.
  • להשתמש במברשת שיניים מיוחדת המתאימה לגיל הילד. (כמה שיותר רך יותר טוב.)
  • לצחצח שיניים פעם ביום עד גיל הילד.
  • לצחצח שיניים פעמיים ביום, אם הילד בן שנתיים ומעלה.
  • לצחצח את שיני ילדך עד גיל 10 בערך.

    צחצוח שיניים ילדים

הצטרפו לקהילת הבייביסיטרים!

הרשמו בחינם