סטריאוטיפים של אבא: מה הם?

סטריאוטיפים של אבא: מה הם?

מאת Babysits
3 מינ׳ קרא

האם את/ה מרגיש/ה שסטריאוטיפים סביב אבות השתנו בשנים האחרונות? על פי תרבויות שונות, ידוע כי הדעות החברתיות בנוגע להבדל בין אבות לאמהות השתפרו. שני ההורים נתפסים כיום כשותפים שווים מבחינת גידול ילדיהם. למרות זאת, אבות עדיין מאמינים שהחברה רואה בהם פחות חשובים מאמהות.

לפני קריאת מאמר זה, ברצוננו להודיע לכם כי לא תמיד משפחה מורכבת מאמא ואבא. בין אם משפחה מורכבת מאמא ואבא, 2 אמהות, 2 אבות, אם חד הורית או אבא או שילוב אחר לגמרי - משפחה חייבת תמיד להיות איחוד המעוצב על ידי תמיכה, לכידות ואחרון חביב, אהבה. בבירור אנו רוצים לפנות לכל סוג של משפחה והורה באמצעות מאמר זה.

Babysits דואגת לאבות בכל רחבי העולם! שאלנו את דעתם לגבי האופן שבו הם רואים את עצמם כהורים בהשוואה לאופן בו החברה רואה אותם. ערכנו סקר בקרב אבות מ -30 מדינות שונות. היה מעניין לשמוע את הדעות של תרבויות רבות ברחבי העולם כדי לראות את ההבדלים והדמיון.

המוקד העיקרי שלנו היה אבות של בני נוער וילדים צעירים יותר כדי לשמוע את דעתם של הדור החדש של האבות, שכן החברה השתנתה מאוד מאז תפקידו המסורתי של אב.

באמצעות המחקר שלנו, מטרותינו העיקריות היו לגלות:

  • מה החברה חושבת על אבות
  • מה אבות חושבים על עצמם

stereotypes of dads

מה החברה חושבת על אבות

מעניין לנתח את נקודת המבט של החברה, במיוחד בין מדינות. מהסקר נוכל להסיק שלוש סוגיות עיקריות:

  • אבות נשפטים באופן שלילי. הדבר נובע מנורמות חברתיות, כגון חופשת אבהות והשפעה תקשורתית, המדגישה את הרעיון של אבא שאינו מחויב ואמא של עקרת בית.

  • לחברה יש ציפיות נמוכות לאבות; היא רואה באמהות את המחנכת הראשית ומציבה את האבות במקום השני מכיוון שהם עובדים הרבה ואין להם מספיק זמן לבלות עם ילדיהם;

  • החברה מתארת את האבות כמפרנס והמגן, תיאור שאינו נותן לנו תובנה מלאה על תפקידו של אבא. האם אבות שופטים את עצמם באותו אופן?

מה אבות חושבים על עצמם

הדעות של אבות שונות למעשה מהדעות של החברה:

  • למרות שיש להם גישה שונה להורות, הם עדיין מרגישים חשובים. אבות מרגישים כי יש צורך ששני ההורים יהיו מעורבים בעת גידול ילדיהם. כל הורה מוסיף ערך לחינוך הילד. אמהות ואבות בהורות משולבת יכולים להשלים זה את זה ולהוסיף ערך רב לחינוך ילדיהם.
  • ההבדלאינו נובע מהיותו גבר או אישה, הוא נובע מאישיות. ניכר כי לאם יהיה קשר שונה עם הילד כשהיא נושאת את התינוק במשך תשעה חודשים. אבל, האבא יכול גם לבנות קשר חזק עם הילד שלהם, זה עשוי להיות שונה אך עדיין חשוב לא פחות.

  • החברה מתארת אבא בעיקר כמפרנס המשפחה; הדימוי המסורתי של אבא הוא זה שיוצא לעבודה כדי לפרנס למשפחה אוכל ובית בטוח. ואילו האמא נשארת בבית כדי לטפל בילדים. עם זאת, אבות של היום מרגישים שזו תמונה מיושנת. כיום שני ההורים עובדים, שכן שתי הכנסות נדרשות כדי לגדל ילד בנוחות (זה לא נראה קצת סותר?)

  • החברה מציגה את האב כהורה הקפדני והסמכותי; מצד שני, אבות רואים את עצמם כהורים אחראיים, זמינים, אמינים וקשובים. אבא נמצא שם בשביל הילדים שלו, כדי לעזור להם כשיש בעיה בבית הספר, כשהם רוצים לצפות בדמות האהובה עליהם, כשהם צריכים ללמד אותם לרכב על אופניים ועוד.


אולי הם לא מושלמים, אבל גם לא אמהות! אין נכון או לא נכון בכל הנוגע לגידול משפחה. אל תאשים את עצמך אם אתה צריך לעבוד הרבה ולא יכול לבלות הרבה זמן עם הילד שלך. אנו מאמינים שהתפקיד שהחברה מייעדת אינו קיים עוד, כולם שונים, אתם מיוחדים לילדים שלכם. הם תמיד יאהבו אותך ויום אחד יבינו את כל ההקרבות שעשית עבורם.

הצטרפו לקהילת הבייביסיטרים!

הרשמו בחינם